HMbeställning

16 Jan

I helgen så beställde jag lite saker från h&ms hemsida. Mest på grund ut av julprydnaderna, det vill säga bollarna och rosetterna som inte fanns på hm home här i Stockholm. Köpte nog så att jag har tio av varje nu, för bollarna vill jag pyssla med och rosetterna kommer hängas upp lite här och var. Sen så fanns det en annan neccessär som jag skulle köpa, men den hann ta slut innan jag hann beställa (blev inte så glad då). Men hittade ett par skor som jag letat efter i ungefär två år nu sen mitt förra par blev så använda att sulan ramlade. Förutom det blev det en korg jag tänkte ha min tvätt i i rummet (har en ikeakasse just nu, inte så fint) och en prickig neccessär. Hoppas det kommer på posten snart!

2 svar to “HMbeställning”

  1. Cheapo januari 16, 2012 den 20:13 #

    Åh, har också beställt dom skorna, så himla fina!

  2. Agnes-Elise januari 16, 2012 den 20:32 #

    Åh fint! Kul idé med att rosetterna!

    som svar dina frågar: sy-kragar-tips är väl främst att det är viktigt att pressa sömmarna ordentligt med strykjärn. Skulle tro att det finns bra krage-mönster någonstans på intranätet hhmm vet inte riktigt mer vad jag ska tipsa om- Fliselin är bra att stryka på delarna också på insidan så kragen blir stadig, alla fall på rundade kragarna, sjömanskragarna brukar klara sig utan :) hoppas det är till någon hjälp
    Tyget till tygväskan är vanlig bomullsväv från stoffochstil.se i svart och vitt som jag gjort rutor av och sytt ihop :)

Kommentera

