Arvikatips.

24 Maj

Det börjar sakta men säkert närma sig dagen tills det är dags för Arvikafestivalen och jag börjar få lite panik över tältbristen, att jag inte har några tågbiljetter och allt sånt där som ändå kommer att lösa sig. Men det var inte det jag tänkte skriva om nu, utan först och främst säga att Kite blev bokade förra veckan, men jag glömde helt bort att skriva det. Är extremt glad eftersom Kite är ett band jag verkligen vill se men haft oturen att missa varje gång chansen funnits. Dom här även släppt en ny låt som går att lyssna på här: http://soundcloud.com/progressproductions/kite-stand-back

Förutom att spela på festivalen så kommer dom också spela på Kulturhusets tak den 29 juni, eftersom dom är årets slammerakt. Förutom Kite kommer även Icona Pop att spela och det hela kostar 120 kronor och har ingen åldersgräns (men det blir billigare om man är under 18). Här finns mer information om det evenemanget: http://www.kulturhuset.stockholm.se/default.asp?id=3191&domain=http%3A%2F%2Fwww.kulturhuset.stockholm.se%2F&url=default.asp%3Fid%3D38755

För det andra så ville jag tipsa om är en spotifylista där det finns två låtar av varje band som kommer att uppträda, vilket innebär en utmärkt möjlighet att upptäcka nya band man annars inte hade sett. Jag själv brukar i alla fall ha en tendens att upptäcka banden efter festivalen varit och därför missat konserter jag gärna hade sett. Har redan efter att ha lyssnat igenom dom åtta första banden insett att det är två stycken jag vill se som jag inte alls hade tänkt.

http://open.spotify.com/user/monkeybone87x/playlist/7fX42t7cJdQ9DaD04F6QLG

Kommentera

