Festivaltankar & Mera Luna

12 Maj

Nu när SGA inte ska vara längre så innebär det att bara Arvika är planerad som festival och att någonting mer borde planeras inför sommaren. Om inte Hultsfred hade varit dumma i huvudet (ja det är precis vad dom är) och var någon annan vecka än Arvika så hade jag absolut åkt dit, utan tvekan faktiskt. Men nu är det ju inte så. Sen finns det ingen annan festival i Sverige som lockar, om man möjligtvis inte räknar Emmaboda då, men då är jag ändå bortrest så det spelar ju ingen roll.

Då fick jag för mig att kolla hur det ligger till med Tysklands festivaler och vad dom har för bokningar. I mina ögon finns det två som jag utan tvekan vill åka på nämligen Amphi och Mera Luna, men även Amphi ligger på samma helg som Arvika och därför återstår bara Mera Luna vilket varit en dröm för mig sen jag var 14-15 år. Om årets bokningar finns det inte mycket mer att säga om än att dom är underbara. Bland annat så spelar Hurts, Vnv Nation, Project Pitchfork, Patrick Wolf, Funker Vogt, Mesh, Nachtmar och inte minst Atari Teenage Riot. Att ett flertal av mina favoriter och band som ligger högst på min vill-se-live-lista är bara det underbart sen att ATR spelar som jag trodde lagt ner för extremt många år sen. Det fanns en period i mitt liv då jag nästan bara lyssnade på dom och dom verkar vara så sjukt bra live.


http://www.fkpscorpio.com/meraluna/default.aspx

7 svar to “Festivaltankar & Mera Luna”

  1. linnea maj 12, 2011 den 23:34 #

    Åh, alltså jag vill så gärna att du ska åka.
    min kompis har sökt ett jobb. får hon det vill hon inte åka till varken berlin eller mera luna. vilket betyder att jag får åka på mera luna själv (eller nästan iallafall)
    Åh, jag hoppas du kan åka! med mig?

  2. Gustaf maj 12, 2011 den 23:47 #

    När lyssnade du på ATR? :O

    • Hanna maj 13, 2011 den 14:17 #

      runt 2008 lyssnade jag som mest :)

      • Gustaf maj 13, 2011 den 14:23 #

        Intressant, intressant. Det nämnde du aldrig i början? :)

      • Hanna maj 13, 2011 den 14:49 #

        Men haha, man kan ju inte nämna alla band man lyssnar på?

  3. Gustaf maj 13, 2011 den 19:52 #

    Men jag nämnde ju dem och fick inget gensvar? =)

    • Jakob juni 27, 2011 den 02:48 #

      Tja, googlar runt lite på Mera Luna 2011 verkar vara ett dött år för festivalbesökare från Sverige. Jag och en polare ska dit, men det är bökigt att ta sig dit om man inte bilar. Nu är vi bara två pers så det känns lite fattigt. Men om ni är två som ska ta er dit hur gör ni? /Jakob

Kommentera

