Lite om hår och dagen.

23 Apr

Har varit och handlat mat, bestämt att det är dags att åka hem imorgon (även om det känns trist) och lagat/ätit påsklunch. Men det är ju inte direkt något spännande. Däremot så är tanken att jag ska klippa håret idag. Eller ja, min mamma ska få klippa mig. Börjar tröttna på att inte ha någon frisyr när det är ofixat, plus att håret knappt växer något nu för att det är för slitet. Så känns som om det är dags att göra något åt det. Sen någon gång i veckan är det dags att färga, i alla fall blondera håret, innan jag kommer få pengar så jag kan köpa annan hårfärg.

När vi var och handlade så hade jag bestämt att jag skulle köpa elvital care and repair-balsam som jag alltid brukar använda, men upptäckte att det fanns ett Sunsilk-erbjudande då man fick en hårstylingprodukt på köpet om man köpte schampo och balsam. Tänkte att det kunde vara värt att testa eftersom en av produkterna man fick välja mellan var en ny sunsilk-hårspray och jag gillade verkligen den hårsprayen dom hade tidigare (när försvann den egentligen?) Är i alla fall väldigt nöjd redan med resultatet av schampot och balsamet, det blev väldigt mjukt och var lätt att tova ut. Det är ju alltid uppskattat. Får se i veckan hur bra hårsprayen är också.

Kommentera

