Lund, Tiger & Lindex barnavdelning

5 Apr

När jag kom till Lund så var det en ungefär lika trött och hungrig Belle jag träffade som jag själv var. Vi bestämde oss för att äta nudlar innan vi skulle åka till stan. Självklart så började det spöregna när vi skulle ut så vi tog bussen istället för att promenera eftersom vi inte ville bli dyblöta.


Först så hamnade vi på Tiger som är något av det bästa med Skåne eftersom man alltid hittar hur mycket fint som helst. Var jätteduktig och lät bli att köpa ett par sjukt söta tofflor (har redan tillräckligt många) och lite andra saker. Men hittade ett skissblock för 40 kronor, säkert jättedåliga oljefärger för 30 kronor, en 3D-panda som man själv ska bygga ihop för 30 kronor och en jättefin rosett för en tia, tyvärr fanns den inte i svart, så fick bli en vit. Tänkte först köpa två rosa också, men det var gammeldagsrosa så det var inte det finaste (hade varit finare om den var babyrosa).

Sen på Lindex barnavdelning så hittade jag flera saker på rea som jag kollat in jättelänge, fyra stycken hjärthårspännen för 10 kronor, prickigt rosettdiadem för 20 kronor och underbara rosa glitteröron för trettio kronor, hur fint som helst. Så nu är jag nöjd tjej och ska försöka att inte köpa något innan jag kommer till Göteborg. Fast det beror ju lite på vad vi ska göra dom kommande dagarna också.

Kommentera

