Helvetesmorgon

5 Apr

Klockan hann säkert bli tre halv-fyra innan jag blev klar med packningen inatt, men det dröjde säkert till fem-tiden innan jag somnade. Från klockan åtta ringde alarmet men jag var så oerhört trött att det blev snooze, fram till klockan 20 över tio då jag vaknade i panik och insåg att tåget skulle gå om mindre än en timme. Eftersom allt var klarpackat lyckades vi ändå komma iväg till tunnelbanan bara några minuter senare än tänkt och det började kännas okej igen. Tills det att vi kommit ner i tunnelbanan, där ett tåg precis stänger dörrarna för att sen åka iväg. Men det kommer inte så långt utan fastnar halvvägs, vilket gjorde att jag höll på att bryta ihop eftersom jag behövde vara på centralen innan 6 över elva, och klockan då var tjugo i. När dom ropat upp att det var vagnfel och att man var tvungen att gå till nästa station eller vänta i en kvart så gick vi upp från tunnelbanan och jag ringde min mamma som är bäst i världen så hon ordnade en taxi, när det var arton minuter till tåget skulle gå. Otroligt nog så hann jag faktiskt med tåget, med några minuter till godo. Det jobbigaste var att jag var så himla stressad, trött och hade panik så kände mig sjukt otrevlig mot A och hann knappt säga hej då till honom på centralen, och jag saknar honom redan så sjukt mycket. Längtar till ikväll när jag kan ringa honom och berätta hur allting gått och hur fint det är i Lund och sådära.

Nu så ska jag nog köpa en till coca cola och fortsätta läsa Sagan om Ringen som jag äntligen börjat läsa om. Två timmar är det kvar sen är jag framme i fina Lund, det är vår ute och det känns som om även om allt är kaos från och till så är nog livet rätt fint ändå.

2 svar to “Helvetesmorgon”

  1. Panda april 5, 2011 den 15:58 #

    Hälsa Belle och ni får ha det super fint. Saknar er så mycket!!! <3

  2. Cheapo april 5, 2011 den 18:22 #

    Usch, lät inte så roligt :( Men himla bra att du hann med tåget! :)

Kommentera

