02.34

31 Mar

Nu är jag och A i lägenheten efter en sjukt jobbig kväll. Jag och mamma åkte vid sex-tiden tillbaka till vårt gamla hem för att bli klara med sånt som inte kom med i flytten, tömma kyl&frys och sådär. Slänga allt som inte hann slängas innan. Sen kom A och hjälpte till och vid halv ett så blev vi klara och en taxi kom för att ta dom sista lådorna, men allt fick inte plats (plus att han som skulle köra var rätt kinkig för att hans bil var ny) så min mamma åkte med taxin och A och jag fick ställa in lite i förrådet och skulle ta resten med oss på tunnelbanan. När vi kommer till tunnelbanan så står det att den ska komma om 17 minuter, men sen stod det inget mer och vi satt och väntade och väntade. Till slut kom han som jobbade i spärren upp och sa att det sista tåget hade gått och att stationen stängde. Kul eftersom vi suttit där jättelänge och hade två ikeakassar, två stora kassar, en kärra och en rullväska. Efter många om och men kom vi fram till att det lättaste var att gå till fridhemsplan och ta nattbus därifrån så det var det vi gjorde. När vi kom hem så var jag tvungen att fixa fram sängen som stod bakom massor av lådor och sådär, men det gick rätt smidigt. Så nu är det dags att tillbringa min första natt i mitt nya hem. Det känns faktiskt riktigt bra och jag tror jag kommer att trivas väldigt bra. Eller snarare, jag vet det. Så godnatt och hejdå för nu. ♥

Ett svar to “02.34”

  1. bästis mars 31, 2011 den 08:51 #

    åååååååå. så fint. älskar lite. men uh på tåget som redan gått. ååååååå på nya lägenheten & på att du trivs. lägg upp massor av bilder imorgon lova lova lova!

Kommentera

