ARVIKA HEMSIDA + NYTT BANDSLÄPP

8 Mar

Äntligen så har Arvikafestivalen tagit sig i kragen och fixat sig en riktig hemsida vilket var på tiden. Förutom det så firar dom den internationella kvinnodagen med att ännu ett år gå ut med att dom strävar efter att det kommer vara 50/50 när det gäller bokade kvinnor och män. Detta var ju något dom hade som mål förra året också men jag har faktiskt ingen aning om hur dom lyckades då. Jag tycker absolut att idén är bra, men samtidigt så kan jag ju inte förneka att min favoritmusik är mer eller mindre skapad av män och dom band jag hoppas på blir bokade är också män.

Dagens tre släppta band är (som dagen till ära alla har kvinnliga bandmedlemmar):
Alice in Videoland – Oväntat nog, fjärde året i rad, men förutom Toril så är dom ju väldigt många män. Jag vet att jag kanske inte ska vara lika negativ som jag brukar vara när dom blivit bokade, med tanke på den fantastiska konserten med dom på Pluto för någon vecka sen, men jag tycker nog AiV hör hemma på små scener och är tråkiga på festivaler.
Those Dancing Days – Inte min stil men antar att några uppskattar när dom bokar pop också.
Men – Ett band jag missat men en bokning jag är väldigt glad över. JD Samson från Le Tigre frontar det här elektropunkbandet och vad jag hittills hört på Spotify så känns det väldigt lovande. Det här blir en spelning jag inte vill missa.

Dom frågar även på hemsidan om förslag på vilka kvinnliga musiker man vill se uppträda på festivalen och jag har gått efter att förslaget kan innehålla lika många kvinnor som Alice in Videoland gör så här är det jag kommit på hittills som jag skulle vilja se: Nachtmahr, Angelspit, Peaches, Welle:Erdball, The Knife, Chicks on Speed, Crystal Castles, Ladytron, Client och Scissor Sisters.

Ett svar to “ARVIKA HEMSIDA + NYTT BANDSLÄPP”

  1. bästis mars 8, 2011 den 17:02 #

    önskar att du kunde se mitt nöjdansikte nu. ÄR SÅ NÖJD. alice in videoland. MH. NÖJD NÖJD NÖJD

Kommentera

