Henric de la Cour + AiV på Pluto

24 Feb

Fredagen den 25:e februari, med andra ord imorgon så kommer det vara en helt fantastisk kväll på Pluto. För det första, och det absolut viktigaste i mina ögon är att Henric de la Cour spelat. Om ni fortfarande missat mitt tjat om honom så är det frontmannen i både Yvonne och Strip Music. Men denna gången står han på scenen själv och framför för första gången med sin nyskrivna musik från sitt soloprojekt. Jag har haft turen att få höra fem av dom här låtarna och jag kan säga en sak, att dom är underbara. Typiska Henric de la Cour-låtar, plus någon som skiljer sig lite från mängden men blir bättre och bättre för varje gång man lyssnar på den. En av låtarna har blivit upplagd av Henric på youtube så här är den:

Ser verkligen fram emot att se Henric igen eftersom senaste gången var i Eskilstuna förrförra året då Yvonne spelade. Men det känns roligare att se honom spela i en så liten och intim lokal som Pluto faktiskt är. Kommer att bli perfekt och det är svårt att beskriva hur mycket jag faktiskt längtat efter det här.

Förutom Henric så ska Alice in Videoland spela, vilket inte är lika roligt. Har hört många säga att Alice in videoland är ett av Sveriges bästa liveband, men det har jag verkligen svårt att hålla med om. När jag såg dom på Das Boot blev jag extremt besviken och när jag gått förbi deras konsert på Arvikafestivalen någon gång fick jag samma intryck, att dom inte var så bra live. Men jag gillar dom som band och deras musik (på skiva i alla fall) så jag hoppas att den lilla lokalen kommer göra någon skillnad på deras uppträdande. Plus att jag ser fram emot att höra Spaceship live.

Mer info: http://www.facebook.com/event.php?eid=174931735884286&ref=ts

*Är 18-årsgräns
*Öppet 21-03
*Jätteviktigt att bli medlem

3 svar to “Henric de la Cour + AiV på Pluto”

  1. bästis februari 24, 2011 den 16:32 #

    + är fortfarande så avundsjuk på det här att jag dör. å.

  2. J. april 6, 2011 den 19:12 #

    https://www.facebook.com/event.php?eid=204270812934968&ref=ts

    Ifall du inte får nog av de la Cour

    • Hanna april 6, 2011 den 19:54 #

      Henric pratade om det sist vi sågs men fint att få evenemanget. Tack så mycket! :)

Kommentera

