Lördagmorgon

19 Feb

Denna morgon började som dom flesta morgnarna gör nu för tiden, jag vaknade av att A’s alarm ringde för hundrade gången eller kanske till och med av tanken att det inte ringt på länge och han kanske försovit sig. Så tvingade upp honom och bestämde mig för att gå upp själv också, säga hejdå och inte somna om. Nu är det nästan en timme sen han gått men jag känner fortfarande inte helt och hållet att jag vill vara vaken, utan vill ligga under en hög med mina varma täcken och bara sova bort lite av dagen. Men det ska jag inte.

För idag så ska jag på middag hos min pappa vid femtiden, med mina systrar. Vi ska prata om sommaren, planera vilka länder och städer vi ska besöka. Hur vi ska åka och vad vi vill se. Det blir nog fint. Hoppas på riktigt god middag också. Efter det så ska jag och A gå ut, vad vi ska göra vet vi inte än men efter att ha haft hemmakvällar konstant sen förförra helgen så kände vi att det var dags att komma ut lite i alla fall. Så den enda planen jag har innan det är dags för att åka hemifrån är att jag ska fixa mig. Ingen aning om vad jag vill ha för kläder så det är ju tur att jag har några timmar på mig nu att ordna det.

Kommentera

