FRÅGESTUND DEL 2

17 Feb

andreas
vilken är den bästa ashbury heightslåten?
Nästan helt omöjlig fråga, men jag säger nog Angora Overdrive, för det var min första Ashbury Heightskärlek och det är en sån låt jag kunnat lyssna på om och om igen utan att tröttna en enda gång. En annan låt jag älskar väldigt vädligt mycket är Derrick is a strange machine.

om du bara fick välja en skiva som du skulle få lyssna på i resten av ditt liv vilken skulle du välja?
Ännu en omöjlig fråga, men skulle nästan säga Nitzer Ebb – Body of Work.

vilket är det mest ”pinsamma” du verkligen tycker om? (musik)
Jag tycker om väldigt mycket pinsam musik, men skulle nog säga att GES vinner. Alltså glenmark eriksson strömstedt. När vi gräver guld i usa osv. Det är en skada sen jag var barn. Så kan pinsamt många texter och sådär. Det är väl ingenting jag skulle och lyssna på när jag sitter framför datorn nu för tiden men dom kommer nog alltid ha en plats i mitt hjärta, haha.

Nyfiken
Hur blir man en musikexpert?
Vet inte riktigt vad jag ska svara på det här? Handlar väl bara om att gilla musik.

Magnus

Varför är du så fin?
Men aw, tack fina du. Fortfarande har jag inget svar på frågan.
Vad lyssnar du hellst på om du får välja?
Synth såklart.
Vad är det viktigaste i ditt liv just nu?
Mina vänner, utan tvekan. Känner mig så lyckligt lottad som har haft turen att lära känna så många som jag trivs så bra med och som gör mig lycklig.
Vad ska du göra i sommar?
Festivaler, troligen åka till Skåne och Bollnäs en hel del. Plus att jag, mina syskon och vår pappa ska åka på roadtrip i europa! Vart det blir än har vi inte bestämt än men det ska ordnas snart. Ska bli jättekul. Vi har gjort det en gång innan, men då bestämdes det två dagar i förväg, så ska bli skönt att den här gången ha mer tid att planera.
Har du någon dold talang?
Inte riktigt, jag är rätt vig så är jättebra på lotusställning med benen. Kan även göra det i vatten utan att använda händer, haha. Helt onödigt.
Vilka är dina bästa vänner?
Här är dom (i ordningen efter hur länge jag känt dom, först börjar). Sissel, Emilie, Kattis, Belle & Emelie. Sen har jag flera andra nära och betydelsefulla vänner också såklart.
Svart eller vitt?
Svart!
Om du fick tre önskningar vad skulle dem då vara?
Hur svårt som helst men
-Att få en medicin eller hitta ett sätt så att jag kan få en normal vardag och slippa vara sjuk hela tiden (alltså någonting som gör något åt min underproduktion i sköldkörteln).
-Få pengar så att jag skulle ha råd att åka på alla festivaler och gå på alla konserter som jag vill.
-Att det som kanske kommer hända men är lite hemligt nu kommer att hända. Det hade varit underbart. Fast det är ju en lite tråkig önskning eftersom jag inte tänker berätta mer om det än. Fast så får det vara.

Anonym
vilken är din absoluta favoritlåt och varför?
Jag har nog ingen riktig favoritlåt, utan har ganska många favoriter. Finns så många låtar som betyder väldigt mycket för mig. Om jag skulle välja någon nu så skulle det nog vara Angora Overdrive som jag nämnde längre upp. Eftersom det är låten som gjorde att jag upptäckte Ashbury Heights och för att den är underbart bra. En annan verklig favoritlåt är Warsaw Ghetto med Nitzer Ebb. Älskar verkligen NE. Den är precis som många av mina andra favoritlåtar en favorit för att den verkligen får mig att vilja dansa hela natten och för att den är så sjukt bra.

Men som sagt så finns det ju hur många andra som helst, kanske kan försöka göra en spotifylista med favoritlåtar senare.

hur många par leggings har du?
Jag har faktiskt ingen aning.
vilken är den värsta dissen du fått av en kille?
Brukar faktiskt inte få så många dissar då det här var svårt att fråga på, men jag skulle nog säga när det var en kille som jag känt länge som slutade prata med mig. Men allt var väldigt komplicerat och jag tror att det var hans sätt att hantera situationen på.
vart bor du?
På kungsholmen i stockholm. Men ska ju flytta snart, vart vet jag inte.
om du var tvungen att välja mellan att aldrig mer ha lösögonfransar eller aldrig mer ha kjol, vad skulle du välja då?
Hemsk fråga, skulle nog inte klara mig utan lösögonfransar eller kjol. Men eftersom kjol är någonting jag använder varje dag i princip så skulle jag välja att aldrig mer använda lösögonfransar.

Anonym
är du singel eller träffar du nån? är du kär?
Allting är väldigt nytt fortfarande, så jag vet inte riktigt. Men det jag kan säga är att det finns någon jag saknar även om jag träffat honom för bara någon timme sen, som jag smsar med nästan hela tiden och som får mig att le.

Lina
Hur ser den perfekta pojkvännen eller flickvännen ut? Kläderna? Håret? Personligheten? Intressen? Musiksmaken? osv..
Jag tänker inte riktigt på det sättet men jag ska försöka så gott som möjligt. Den perfekta partnern är någon jag trivs med och som gillar sånt jag gör. Någon som får mig att skratta och känna mig trygg. Vill såklart att personen ska dela min musiksmak så att vi kan göra saker tillsammans, som att gå ut på klubbar, konserter och festivaler. Men samtidigt vill jag att personen ska gilla att göra saker som jag kanske inte skulle göra annars, för då kan jag upptäcka nya saker. Till utséendet så är det väl något åt det mer alternativa hållet, en personlig stil och gärna svart hår.

Anonym
vem av dina vänner har du kännt längst och varför?
Om vi pratar riktiga och nära vänner så måste det vara Sissel som jag lärde känna 2005 på teaterkollo. Vi båda var 14 år och så alternativa att det nog inte finns ord för det. Tack och lov hittade jag ingen bild från det, så det slipper ni se. Vi klickade direkt, första dagen och anledningen till att vi fortfarande är vänner är nog för att vi båda är mer eller mindre galna ibland, vi har samma humor och jag blir alltid jätteglad av att vara med henne.

(Sen finns det såklart andra personer som jag kännt längre, men nu valde jag att skriva om en riktig vän istället för någon jag knappt pratar eller träffar, eller min mammas kompis två barn som jag känt sen dom föddes, för det är inte riktigt samma sak.)

Anonym
har du mått dåligt över din vikt?
Klart jag har gjort det, jag tror nog att alla har gjort det någon gång, speciellt tjejer. Men jag mådde betydligt sämre över min vikt när jag var yngre och vägde 20 kilo mindre än vad jag gör nu.

alesan
vad brukar du äta till frukost, lunch, middag?
Jag är en sån person som inte kan äta när jag vaknat så därför äter jag inte frukost (men jag försöker lära mig). Sen kan det ju variera sjukt mycket vad jag äter till lunch och middag, men eftersom jag äter lunch hemma och inte är så engagerad när jag gör det så blir det väl ofta något med qourn och pasta, eller nudlar (helt värdelös mat). Om jag är lite piggare och orkar så gör jag någon gryta eller sås istället. Till middag brukar jag nog rätt ofta äta wok eller någon gryta.

anna
hur många läsare har din blogg?
Det varierar, men förra månaden var det ungefär 100 unika besökare/dag och den här månaden har det hittills vatir 90 unika/dag i genomsnitt, så någonstans där skulle jag gissa. Men det brukar vara mellan 80-130 per dag typ.

F.
Brukar du känna dig som en fjortis?
Haha nej, det brukar jag inte.

Johanna
Har du sett Broder Daniel live?
Jag har sett dom två gånger. 2004 på Where the Action is och avslutningskonserten 2008 på Way out West.

3 svar to “FRÅGESTUND DEL 2”

  1. sissel februari 17, 2011 den 15:41 #

    hehehehe jag har bilder. MYCKET FINT. . .

  2. Emelie! februari 17, 2011 den 16:02 #

    <3

  3. Sofie februari 18, 2011 den 11:15 #

    Nice blogg! Jag skriver min egen från San Francisco.

Kommentera

