FRÅGESTUND DEL 1

3 Feb

Anonymus
1. Vart handlar du dina kläder?

Jag köper mina kläder på vanliga affärer, mestadels Lindex, Gina Tricot och Bikbok. Egentligen skulle jag såklart vilja handla mer på ställen som Odiumclothing och Shock, eftersom såna affärer har sjukt mycket fint, men det passar inte riktigt min ekonomi.

2. Vilka inspirerar dig som mest?

Jag har nog inte så många inspirationskällor när det gäller stil. När jag var yngre och inte hängde i dom kretsarna jag gör nu så var min största inspiration dom pandor som fanns då, diverse synthare och så. Jag älskar subkulturer och tycker snarare det ger mer inspiration än enskilda personer. Dom som inspirerar mig mest nu är nog mina vänner, kanske inte till sättet att klä mig eftersom jag känner att jag hittat mig själv, men jag blir inspirerad till att fixa mig oftare och vara fin.

Om jag ska säga några personer så älskar Elsa Billgren och tycker hon är väldigt bra inspiration även om vi har helt olika stilar. Tycker att allt med henne är helt underbart och jag älskar hennes inställning till livet.

Förutom Elsa så skulle jag nog säga Millis, hon är nog en av dom snyggaste personerna jag vet. Älskar framförallt sättet hon sminkar sig på och att umgås med henne eller se bilder får mig att vilja bli utvecklas och bli bättre på att sminka mig. Förutom att hon sminkar sig snyggt så har hon alltid underbart hår, snygga kläder, är supersnäll och har några bland dom bästa klubbarna jag vet, hur kan man inte inspireras av det?

3. Hur länge har du varit panda?
Det vet jag faktiskt inte, har svårt att säga när övergången gick från poppare till panda. Egentligen hade jag tänkt att göra ett kollage med bilder på utvecklingen från 06 och frammåt, men insåg att det hade behövts väldigt mycket tid för det och att jag nog får göra det någon annan gång istället. Väljer att lägga upp några bilder på ”början” istället.


(Fick panik en gång och råkade färga håret brunt, fast det tog aldrig helt och hållet så hade gråblonda fläckar i håret, haha)

4. Hur gör du ditt hår?
Jag börjar alltid med att sätta upp framhåret och det övre håret. Sen så tupperar jag hårrötterna med en kam och sprayar för en bra grund, sen så tupperar jag resten med en hårborste, sprayar, tupperar och sprayar. Efter det så släpper jag ut det jag satte upp i början, tupperar det lite, borstar och formar det för att sen avsluta med att spraya igen.

5. Vad lyssnar du hellst på för musik?
Jag har väldigt bred musiksmak men om jag skulle välja så är det utan tvekan synth.

6. Vilken linje på gymnasiet gick du?
Jag går faktiskt fortfarande i gymnasiet, även om jag är sjukskriven nu, barn&fritid med en inriktning på pedagogik. Först så började jag på bild&form och gick i ett halvår, men jag trivdes inte bra och ville hellre gå en utbildning som är en bättre grund för framtiden. Anledningen till att jag valde barn&fritid är inte för att jag vill jobba med barn utan tycker det är intressant med människor.

7. Hur gammal är du?
Jag är 19, fyller 20 i slutet av maj.

8. Din första festival du var på?
Det var peace&love 06 tillsammans med Jocelyn och min mamma faktiskt. Men samma år så åkte vi på Emmaboda ensamma också.

9. Varför är du så söt?
Aw, det vet jag faktiskt inte vad jag ska svara på så säger tack istället.

10. Favoritsysselsättning?
Att gå ut och dansa, eftersom det då är en kombination av allt jag gillar. Man har en anledning att fixa sig, vara nära sina vänner hela natten, dansa tills man är helt slut och lyssna på bra musik. Plus att det rätt ofta är kombinerat med spelningar. Tycker det är underbart. Annars så gillar jag bara att umgås med mina vänner, laga mat tillsammans, se film eller fika. Och festivaler såklart! Men det är ju bara på somrarna.

11. Favoriträtt?
Någon form av thaimat, älskar verkligen wok. Förutom det så sushi.

12. Vad vill du jobba med/som när du blir stor?
Det vet jag faktiskt inte alls tråkigt nog. Kanske skulle vilja jobba med människor på något sätt men vet inte.

13. Har du något komplex?
Jag har hur många komplex som helst, vilket jag tror alla har. Jag har jättemycket kroppskomplex men samtidigt har jag lärt mig att hantera det eftersom jag mår dåligt på grund av andra saker och inte skulle orka med att må dåligt över hur jag ser ut också.

 

EnHalvHest @ bilddagboken
Finner du det lätt att fynda kläder till din panda stil?
Jag tycker att det är jättelätt att hitta kläder som jag tycker är snygga, som jag skrev längre upp så köper jag det mesta av mina kläder i helt vanliga affärer och jag har väl haft extra tur nu för att det funnits mycket svartvita, hundtandsmönstrade och randiga kläder på den senaste tiden.
Tycker du det är viktigt vilka kläder du bär eller har du typ ”första bästa” svarta/vita kläderna? ^^
Klart jag tycker det är viktigt med vilka kläder jag har på mig och jag har bara sånt som jag själv trivs i.

Tommy
Varför blev övergången panda-synthare så naturlig för dig? Det är ju två helt olika subkulturer.
Jag skulle nog varken säga att jag är panda eller synthare, eller att jag är både och. Självklart är det två olika subkulturer men det där med gränser och kategoriseringar är så himla tråkigt. Jag har hellre sånt jag tycker är snyggt än anpassar mig efter en subkulturs ramar. Sen så har synthen (både musik&stil) alltid legat mig extra varmt om hjärtat så jag tycker nästan att det är en självklarhet för mig att det har fått påverka min klädstil.

Vad lägger du ner mest pengar på varje månad?
Troligen kläder och klubbar. Fast ska försöka bli bättre på att shoppa mindre.

Handlar du snyggt eller ekonomiskt?
Jag köper bara sånt jag tycker är snyggt, men det betyder inte att jag betalar hur mycket som helst för det. Jag brukar ofta vänta med att köpa saker tills dom hamnar på rea faktiskt. Sen så handlar jag så pass mycket att det är oekonomiskt hur jag än gör.

 

Madde
Hur kom du in på stilen Panda?
Tror pandastilen var som kärlek i första ögonkastet för mig. Alltid gillat olika subkulturer, mestadels pop och synth, men tyckte att popstilen som den var då runt 04-05 med randiga tröjor i kombination med svart var på tok för tråkigt. Så när jag upptäckte pandor, troligen var det väl på bilddagboken, så kände jag att den stilen var den perfekta kombinationen av allting, den var helt enkelt bara rätt. Så den vägen är det på i alla fall. Sen utvecklades väl min stil i det hållet.

Vad har du för mobiltelefon?
Just nu så har jag en tillfällig mobil, en rätt trasig Nokia 3220 eftersom min andra mobil, en nokia n86, gått sönder. Har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra nu, om jag ska köpa nu och i så fall vilken. Men lär ju bli en Nokia i såna fall.

 

Cheapo
Vilka festivaler blir det i sommar?
Under sommaren så blir det Arvikafestivalen och SGA. I april så tänkte jag åka på Das Boot och förhoppningsvis så blir det E-tropolis i Berlin i September.

Ditt bästa festivaltips?
Ha kläder i plastpåsar för att hålla dom torra, mycket solkräm, resorb, hänglås, en kärra att dra packningen på, extra tjocktröja och en fleecefilt. Filten är perfekt att ha som kudde, när det är kallt om nätterna eller bara när man är sjukt trött och inte orkar byta om från sovkläder.

Ett annat tips är att packa hur mycket man vill! I princip överallt kan man ju läsa att det är dumt och onödigt att packa mycket, men ta med så mycket du har lust med så länge du orkar bära det. Jag brukar i alla fall packa kläder för mer än en vecka, ha fler par skor med mig och så vidare och det har alltid funkat för mig.

Vilket band/artist hoppas du ska spela på nån festival du ska på?
Jag hoppas nog mest på Nitzer Ebb faktiskt, eftersom konserten jag såg med dom på Arvika förra året var så extremt bra. Annars så skulle det vara jättefint med Kent, IAMX, Front 242, Nachtmar, Welle:Erdball och Dupont. Eller Universal Poplab. Det hade varit jätteroligt.

2 svar to “FRÅGESTUND DEL 1”

  1. madde februari 3, 2011 den 21:01 #

    vad heter du på bilddagboken?

    • Hanna februari 3, 2011 den 21:54 #

      computersex :)

Kommentera

