Dagens start och the Ark.

22 Jan

Det känns som om jag har grus i ögonen för att jag är så trött. Jag hatar denna ständiga trötthet. Idag så har jag i alla fall diskat. Morfar blötla disken när jag sov och sen när jag vaknade så diskade jag det. Precis som i går. Sen så har vi ätit, jag åt varma quornbullar som smakade frys och han åt kalla köttbullar. Vi lyssnar på radio och gör varsin sak. Han läser sin tidning och jag sitter vid min dator. Tror båda är rätt trötta och förkylda faktiskt. Nu så ska jag göra te i min favoritkopp. Sen så ska vi åka och hämta mamma på stationen, hälsa på mormor på sjukhuset. Fast mellan det så ska jag och mamma gå på stan. Lindex. Halva reapriset. Åh vad jag längtar. Hoppas hoppas att jag hittar något fint.

Ikväll sen så är det tv. Stjärnorna på slottet. Hipp hipp. P3Guldgalan. Det måste man ju se, P3 Guld alltså. Fast nu så måste jag sminka mig för snart så ska vi åka. Till mamma och den lilla stan. Puss.

Har återupptäckt the Ark lite förresten. Pratade med Jepson i måndags, fast finast var att Ola Salo var en halvmeter i från mig. Förstår inte att han kan vara så snygg fortfarande. Och att han är snyggare på riktigt. Gillar deras nya låt i alla fall, mer än det som var på den förra skivan.

Förövrigt är det ju jättesynd att grammisgalan inte sändes på tv? Temat var ju helt underbart, det vill säga 1700-tal. Hörde i alla fall att allt spelats in, så får hoppas att det kommer gå och se den sen.

Kommentera

