Att vinna biljetter till Grammisgalans efterfest.

16 Jan

Just nu är jag extremt glad, av flera olika anledningar varav dom flesta jag tänkte berätta om imorgon. Men det jag fick reda på för inte allt så länge sen och som verkligen är jätteroligt är att jag vunnit biljetter till Grammisgalans efterfest som är nu på måndag på Café Opera. Tävlingen var faktiskt från Telia max 25 (mitt mobilabonemang) och det man skulle göra var att länka 2010s bästa låt och skriva en motivering varför man skulle vinna.

Att välja den bästa låten under ett helt år var såklart omöjligt, men jag kom fram till att Hurts har betytt så mycket för mig sen jag upptäckte dom i somras och att deras låtar är bland det finaste som finns. Så då var inte valet så svårt längre. Låten valde jag eftersom den passade bäst till min motivering, som såklart är klyschig. Men det är svårt att tävla med motiveringar utan att det blir klyschigt, och jag föredrar det före ett rim (som många andra försökte sig på).

Här är motiveringen och låten som gav mig två biljetter till en helt ny upplevelse:

Förra året var inte ett så bra år och jag ser det här året som en nystart. Men jag behöver något som får mig att komma ihåg att livet inte bara handlar om en grå vardag utan även glittriga nätter fyllda av lycka och äventyr.

Anledningen till låten: Never give up, it’s such a wonderful life.

Självfallet finns det en liten liten negativ sida med det hela också, paniken över valet kläder och hur jag ska se ut. Hur bestämmer man något sånt? Jag brukar ju knappt klara av det när jag ska gå ut på ett ställe jag går på en gång i månaden.

3 svar to “Att vinna biljetter till Grammisgalans efterfest.”

  1. panda januari 16, 2011 den 20:57 #

    dör avundsjukedöden!

  2. Cheapo januari 16, 2011 den 22:46 #

    alltså åh vad roligt!

    • Hanna januari 16, 2011 den 23:26 #

      Jaa, känns jätteroligt! (och nervöst som bara den). Har verkligen ingen aning om vad jag ska ha på mig, liksom, vad har man på sig O_o

Kommentera

