sömnlös

14 Jan

Jag ligger och försöker sova, klockan är alldeles för mycket och jag är jättetrött. Problemet är bara att mitt huvud är fyllt av idéer. Kläder att sy, bilder att rita. Sånt jag måste pyssla ihop och sånt jag måste skriva ner. Fina saker jag vill ha och hur jag vill se ut. Kommande nätter fyllda med dans och lycka. Vardagar som ska bli bra dagar. Saker att blogga om och saker att berätta. Saker som är hemliga men ändå fina. Frågor om vilka kläder jag ska ha i morgon eller om två veckor, om jag vinner den där tävlingen och om jag kommer orka gå upp när väckarklockan ringer. Fotoidéer och danssug. Allting snurrar runt runt som på max i mitt huvud samtidigt som jag gäspar större och drar täcket längre över huvudet och försöker somna ännu en gång.

Kommentera

