Det där om nyårslöften.

11 Jan

I min mobil har jag en anteckning från 101229 där det står såhär:

Ta tag i det jobbiga. Sluta socker. Bättre relation med pappa. Ta hand om sig själv mer. Lägg ner mer tid på att må bra. Yoga. Fota mer. Ha roligt. Rök mindre. Spara pengar. Dansa mycket. Sluta vara rädd hela tiden.

Dom orden sammanfattar mina nyårslöften rätt bra. Eller jag vill inte se det som löften utan bara som riktlinjer. Något jag vill sträva efter, inte något jag måste. Och jag tycker att det är skrämmande med ett nytt år, men ändå skönt. Vet att många tycker det där med nyårslöften är töntigt eller onödigt, men jag tycker ändå att det är ett bra tillfälle att försöka ändra på någonting i sitt liv, något man inte mår bra av. Jag tycker det är skönt när något tydligt förändras, det kan vara något så litet som en ny vecka, för det känns som om man får en ny chans att göra det man inte klarade av förra veckan. Vara gladare. Träffa någon eller vad som helst. Det är därför det här med ett nytt år är ännu skönare. För det är lite utav en nystart, oavsett om man väljer att förändra på någonting eller inte. Men jag tror vi alla vill må bättre, eller hur? Och det är egentligen bara det jag vill fokusera på det här året. Att må bättre.

Det där med att sluta vara rädd är det absolut svåraste, för jag är rädd för väldigt mycket, väldigt ofta. Men det är det som förstör mest för mig också, så därför vill jag försöka göra någonting åt det. Självklart är det omöjligt att sluta med det helt och hållet, men det jag syftar på är den onödiga rädslan som jag har för det mesta.

Nu idag, på tisdag, är det dags för mig att göra något jag varit rädd för dom senaste månaderna. Att ta tag i det jobbiga. Det är något jag skjutit upp väldigt länge, för jag inte vetat vad jag velat, men nu så är det dags och jag tror det kommer bli mycket bättre, hur det än blir. Eftersom jag inte är helt säker på hur det kommer att bli, vad som kommer att hända, så väljer jag att inte skriva mer om det förrän jag faktiskt tagit itu med det. Men jag kan säga såhär, det är någonting som kommer förändra mitt liv väldigt mycket och det är extremt skrämmande. Fast jag gör det jag tror är bäst. För mig just nu. Och det känns ändå som en bra början på det här året, att våga ta tag i någonting och göra det till något bra.

Ett svar to “Det där om nyårslöften.”

  1. Anonym januari 11, 2011 den 09:23 #

    jag tar det en gång till THE ONLY ONE I LOVE. SHE WAS A SUPERSTAR. mest för att du är bäst & saknar dig & ska hem till skåne idag till alla råttmänniskor & allt som får mig att vilja kräkas.

Kommentera

