Halloween del två: KÖPENHAMN

5 Nov

Var först på en liten krog som jag inte har några bilder från, men Simon har det så lägger upp bilder sen som han tagit så får ni se hur fint det var. Det var verkligen mysigt. Sen var det dags för oss att ta oss ut till Albertslund och efter att ha införskaffat cider på en liten kiosk att dricka på vägen dit (eftersom det skulle ta 25 minuter) och ett köp av dyra tågbiljetter så åkte kom vi tillslut på tågen som var jättemysiga. Fast när det var några stationer kvar så var alla så kissnödiga så vi hoppade av och väntade på nästa tåg. Det var rätt roligt förutom att det regnade. Sen så kom vi till lokalen där klubben var, och det var helt underbart eftersom det var en gammal förbränningslokal. Den låg i en förort där det inte verkade hända så mycket annat.

Lokalen var helt underbar inuti, älskade den verkligen. Det var lite komiskt men ändå fint för man fick glowsticks i entrén. Haha. Jag tycker att ljudet var lite dumt i lokalen, man kunde prata men fick ändå nästan huvudvärk, vilket jag inte brukar få någon annanstans. Men musiken som spelades däremot var riktigt bra. Sånt man vill höra när man är ute. Och lokalen vägde ändå upp ljudet, älskade scenen som var rätt låg så det var verkligen en extremt bra kontakt med banden. När Hocico spelade så hamnade jag längst fram två gånger (första tiden stod jag en bit bak men sen så kunde jag inte hålla mig). Det var en extremt bra spelningen och jag var verkligen glad hela tiden för att allt var så extremt bra och att dom är så underbara live. Jag fick hålla sångaren i handen tre gånger och synthkillen en gång. Det var fint och jag var så lycklig.

Sen när alla spelningar var över så åkte dom flesta vidare, så vi bestämde oss efter inte allt för lång tid att åka vidare till en bar där min kompis i vanliga fall jobbade. Det var ungefär lika underbart som club Braincorp, fast helt annorlunda. Jag kunde inte låta bli att dansa hela tiden för alla låtar var sådär underbart bra så att benen inte kan vara stilla och jag sjöng med, drack gratis drinkar och dansade med okända danskar och hade det ungefär finast i världen.











Kommentera

