Lite om Danmark och klubbar.

1 Nov

Nu är jag hemma, eller ja, tillbaka till Lund och Belle. Egentligen hade jag tänkt åka tillbaka hit redan igår, men trivdes så bra i Danmark och med mitt sällskap (plus att jag var lite för trött) så jag valde att stanna kvar till imorse. Tänkte skriva mer utförligt lite senare om hur helgen varit och lägga upp bilder, för just nu är jag på tok för trött för att skriva något längre. Men jag kan säga såhär, jag älskade det. Det var verkligen sjukt bra. Min kompis jag skulle träffa innan för första gången var hur trevlig som helst. Det var jätteroligt att träffa Freija och Vicky igen. Ställena vi var på både innan och efter var riktigt bra och trevliga, först en liten krog och sen en indiekrog/liten klubb där min kompis jobbar annars, så drack massor av gratis drinkar (vilket var tur eftersom jag ändå gjorde av med sjukt mycket pengar). En sak jag blev rätt avundsjuk på var att det där indiestället stängde vid fem (då egentligen klockan var sex eftersom det är vintertid nu). Det finns inga såna ställen i Stockholm direkt.

Själva Halloweenklubben vi var på var också mer än underbart bra. För det första var lokalen helt otrolig, sen så var musiken riktigt bra och Hocico var underbara live. Fick hålla sångarens hand tre gånger och den andras hand en gång när dom avslutat spelningen (vilket dom avslutade med min favoritlåt). Kunde knappt sluta le för att allt var så underbart.

För övrigt så var det första gången jag var i Köpenhamn, och älskade det verkligen. Så hoppas verkligen jag kan åka dit om inte allt för lång tid igen. ♥ Det här är det sista jag såg av staden, om man inte räknar inne på stationen där det tog mig ungefär en timme att lyckas köpa biljetter och komma på tåget. Men det klarade jag alldeles själv!

Ett svar to “Lite om Danmark och klubbar.”

  1. Marcus november 1, 2010 den 19:19 #

    Köpenhamn har alltid bra klubbar, pubar och konsertställen! T.ex. Placebo eller Kent i den lilla, men ack så mysiga, KB Hallen kan man leva på hela livet.

Kommentera

