Skåne och Club Braincorp.

24 Okt

Just nu så sitter jag på ett tåg på väg hem till Stockholm. Men snart är det dags igen, dags för att sätta mig på ett tåg och åka bort, längre bort, till kärlek och nya äventyr. På fredag så ska jag nämligen åka iväg till Lund, för första gången på någon månad. Då är praktiken klar och ett höstlov väntar. I Lund så ska jag självfallet till Belle där jag ska bo dom kommande dagarna.

Fast på lördagen så lämnar jag Skåne och Sverige för ett dygn och åker till Danmark och Köpenhamn. Där så ska jag på Club Brainsorp cyberhalloween där Hocico ska spela. Det har jag längtat länge efter, att få se Hocico igen. Började lyssna på dom någon gång 05 skulle jag tro, tack vare en människa jag idag inte har kontakt med längre. Men sen råkade jag i alla fall hamna på deras spelning på Arvikafestivalen 07 och jag blev överlycklig för att det var just deras konsert jag hamnat på. Så dansade sönder mina fötter i kinaskor och hade det sådär riktigt fint. Sen dess har jag velat se om dom så är verkligen glad att det matchade så bra med min planerade Skåneresa.

Hur länge jag sen stannar i Skåne innan det är dags att åka hem vet jag inte riktigt, men jag vill stanna så länge som möjligt när jag har chansen. Ska bli så skönt och roligt att komma bort och träffa alla fina vänner som bor där nere. Göra saker varje dag och ha roligt istället för att bara ligga hemma och inte göra något vettigt alls.

Kan inte förstå att det är så kort tid kvar däremot, nu är det många månader sen jag köpte tågbiljetten ner (för 95 kronor, underbart) och bestämde mig för att åka till Danmark. Så redan imorgon ska jag nog börja förbereda en packningshög, skriva packlista och allt sånt där, så att allting är klart när torsdagen börjar närma sig sitt slut. Är säker på att det här kommer bli det bästa höstlovet jag haft någonsin. ♥

4 svar to “Skåne och Club Braincorp.”

  1. Marcus oktober 24, 2010 den 19:18 #

    Vad gillar du förresten nya skivan med AiV?
    Ganska bra album, trots ett par tre svaga spår :)

    • Hanna oktober 24, 2010 den 19:51 #

      Har bara hört spaceship, så ingen aning faktiskt :/

  2. Marcus oktober 24, 2010 den 20:07 #

    Tur att du kan höra alla 9 nu då ;-)

  3. belle oktober 25, 2010 den 08:44 #

    LÄNGTAR <3

Kommentera

