Dagens underbara nr1: IAMX live på Nalen

20 Okt

Efter att ha väntat sen IAMX spelning 2007 på Arvikafestivalen som var en av dom bästa konserterna jag upplevt så kommer jag efter många om och men få se IAMX spela igen. Bandet har haft tre spelningar 2007 som jag velat gå på men som inte gått, den första var 2009 på Debaser med artonårsgräns bara några dagar innan jag fyllde just 18, visserligen hade det kanske gått ändå med målsman men jag var ändå sjuk så det gick ju inte. Andra spelningen var nu i år, även den på Debaser men dom hade valt att ha tjugoårsgräns på den istället vilket innebar att det var omöjligt för mig som nittonåring att komma in (mailade till och med och frågade väldigt snällt om det fanns någon form av möjlighet). Den sista konserten som jag verkligen trodde att jag skulle få se var den på Arvikafestivalen någon månad efter den på Debaser. Men att jag inte såg den handlade ju om att den inte ens blev av på grund av missförstånd.

Så nu, efter tre år så kommer jag garanterat att få se ett av världens bästa band live igen och jag är obeskrivligt glad över det. Den 25:e mars så kommer bandet att spela på Nalen i Stockholm (dagen innan spelar dom i malmö, synd att det inte var flera dagar mellan spelningarna så man kunnat se båda). Det kommer att vara 18års gräns och biljetterna finns att köpa på Nalens hemsida. Spelningen är en av 15 stycken i Europaturnén Fire and Whispers, som är i samband med realesen av den nya skivan Volatile Times. Att se IAMX är nog en av dom bästa saker man kan göra, så jag rekommenderar det verkligen.


Mer information:
Facebookevenemang: http://www.facebook.com/event.php?eid=126457167409008&ref=mf
IAMX hemsida: http://www.iamx.eu/
Evenemang på Nalen: http://www.nalen.com/KonsertInfo.aspx?HId=5&KId=2596

2 svar to “Dagens underbara nr1: IAMX live på Nalen”

  1. Emelie! oktober 21, 2010 den 03:34 #

    AWESOME som fan!!! :D

  2. belle oktober 21, 2010 den 16:54 #

    jag ska se dem i malmö i mars. awesome. mm ja fint.

Kommentera

