Sjukgnäll.

29 Sep

Varje morgon dom senaste dagarna så har jag hoppats att jag ska vakna och känna mig i alla fall lite friskare. Tyvärr är inte det någonting som verkar fungera. Vissa saker blir lite bättre och andra saker blir lite sämre. Just nu så har jag: huvudvärk så att hela ansiktet gör ont, ont i öronen, svullen hals, sjukt ont i hals, förkylning i allmänhet, tandvärk på grund av alla spänningar och ont ungefär överallt annars också.

Det enda jag har att se fram emot är H&Ms höstkatalog som kom på posten igår och Solo som min gulliga mamma köpte till mig. Om jag varit frisk så var det tänkt att jag skulle gå ut och äta koreansk mat med min pappa och mina systrar, vilket varit på tal jättelänge men inte blivit av. Kul att missa det då. Istället så kommer jag att vara ensam hemma hela kvällen eftersom min mamma är på någon jobbgrej. Hatar verkligen att vara ensam hemma när jag är sjuk. Visserligen gör det inte någon större skillnad men det är skönt med lite sällskap ibland.

Hatar verkligen det här, hatar att bara kunna skriva och klaga om hur dåligt jag mår. Hatar att bara gå mellan sängen och soffan, eftersom det är det enda jag orkar. Hatar att inte kunna äta riktig mat. Hatar att se hur solen skiner genom mina persienner.

Nu så har jag förhoppningsvis klagat klart för idag. Tror att jag ska försöka äta något litet nu och sen försöka somna om, eller möjligtvis sova först och sen äta. Finns ingen riktig mening med att vara vaken, sen underlättar det att sova eftersom det inte gör lika ont då. Måste bara klaga på en till sak: jag har börjat få hosta också. Tyckte det räckte som det var innan.

Ett svar to “Sjukgnäll.”

  1. belle september 29, 2010 den 20:38 #

    å älskling. krya krya krya <3

Kommentera

