Kofta, skolfoto och sånt.

31 Aug

Igår så åkte jag till stan efter skolan för att köpa en kofta med rabatt (rabatten var det sista dagen på så var i lite sista minuten), sen så åkte jag hem, gjorde lite mellanmål och tittade på tv. Det tog ungefär en timme tills jag somnade i soffan och när jag vaknade ungefär vid sju så ville jag inte gå och lägga mig i sängen eftersom jag behövde äta middag. Fast det var jag ju såklart för trött för så jag somnade om i soffan, sov till halv elva, vaknade och gick och la mig i sängen och sov. Så sammanlagt så har jag sovit ungefär tretton timmar från igår till idag. Det känns rätt sjukt, eller tretton timmar kan jag sova utan problem, men att göra det utan att vakna väldigt sent på eftermiddagen är inget jag varit med om direkt.

Idag så har jag skolfoto och ska beställa studentmössa, vilket känns lite orealistiskt. I alla fall det sistnämnda. Skolfotot känns bara lite jobbigt eftersom jag försov mig en halvtimme så hade ungefär tjugo minuter på mig att göra mig i ordning. Är i alla fall nöjd med klädvalet och sminket kan alltid bättras på i skolan. Är väl snarare håret som är det jobbiga, försökte snabbtuppera det på någon minut och sen sätta upp i en klämma men gick väl sådär. Men får försöka ordna det också på något sätt.

Förövrigt har jag två lektioner idag, med ungefär tre-fyra timmars mellanrum, kul. Fast det är psykologi och svenska, det känns i alla fall roligt. Då har jag i alla fall tid att tänka på studentmössan, för är fortfarande sjukt osäker. Sen ska jag nog göra lite skoluppgifter också, så det blir bra.

Här är förresten koftan jag köpte igår, äntligen är den min. Fast är fortfarande lite osäker på storleken, vet inte om jag vill att den ska vara lite stor eller inte, men känns ju mysigare om dom är lite större när det blir höst och sådär.

Ett svar to “Kofta, skolfoto och sånt.”

  1. PandaPolli augusti 31, 2010 den 18:04 #

    Vi ska också ha ”skolfoto” imorgon XD ”universitetsfotot” hahahah, eller vad man nu ska kalla det… TYVÄRR kommer bilden upp på universitetets hemsida!! Där alla elever finns fotograferade…!! Huga va hemskt! Ska fan stiga upp kl 6 fast jag börjar 9 för att få allt fint ;)

    Fatta va hemskt att ha e-mail, telefonnummer och BILD på hela universitetets sida :( Ångest.. men nu är jag SVART panda i alla fall :D

    Koftan kommer sitta sjukt bra.. :) Om den är ”halvstor” och inte allt för stor kan man ju använda den på kyliga sommarnätter också :*

Kommentera

