Hurts – Silver Lining

31 Aug

Tror inte det finns några ord för att beskriva hur den här låten får mig att känna. Jag känner på samma sätt som jag kände första gången jag hörde den, vilket var på konserten i lördags. Redan då var det som om jag hade hört den lika många gånger som en favoritlåt brukar höras. Det var en av dom finaste händelser jag varit med om när dom spelade den, för allting var så ultimat och underbart. Jag får nästan tårar i ögonen, fylls av lycka och ryser av att lyssna på den här låten och det är i princip det enda jag vill lyssna på just nu. Hurts är det bästa som hänt på länge och jag är så oerhört tacksam över det, för dom är precis vad som behövs just nu.

6 svar to “Hurts – Silver Lining”

  1. Johan september 1, 2010 den 01:54 #

    Den är min favorit på skivan!! Underbar låt verkligen! Andra favoriter är Sunday, Stay, Devotion & Illuminated. Ja det mesta är fint på skivan:-)

    • Hanna september 1, 2010 den 10:07 #

      En sak jag tycker är jobbigt är att jag verkligen tyckt om Wonderful life och Better then love oerhört mycket. Men jämfört med många andra av låtarna, exempelvis Silver Lining, Sunday och Illuminated så är dom inte i närheten av den storheten dom kändes som tidigare. Det känns lite förvirrande för mig fortfarande.

  2. Marcus september 1, 2010 den 11:11 #

    I lördags var inte första gången du hörde ”Silver Lining” :p

    • Hanna september 1, 2010 den 15:07 #

      men när har jag hört den förr? eller ja, du kanske spelade den för mig eller ja. alltså jag kan så inte placera det. >_<

  3. Marcus september 1, 2010 den 15:37 #

    Korrekt! Du hörde den en eller två gånger här, men då visste du ju inte vad det var för låt. Knappt jag heller. Tror i och för sig att det även bara var demoversioner med HURTS som jag hade fått tag på.

    • Hanna september 1, 2010 den 16:22 #

      Ja, men då tror jag också att jag stod och fixade mig ute i hallen och inte riktigt hade full fokus. haha. Men minns ju det såklart lite av det. Men det är ändå inte riktigt samma sak som att höra den liksom.

Kommentera

