Jag vill inte vara rädd / Varför måste jag vara rädd?

18 Aug

Jag skrev ett långt och trassligt inlägg om rädsla, vad andra ska tycka och vad jag själv tycker. Att förstöra för sig själv genom att vara rädd för sina fel och att döma sig själv. Jag skrev om hur jag saknade åren då jag kunde göra saker, utan att vara rädd på förhand om att det skulle vara fel. Innerst inne har jag nog alltid varit rädd för det, men det är en rädsla som blir större och större, vilket förstör väldigt mycket.

Jag vill kunna leka med redigeringsprogram och lägga upp fula bilder, jag vill kunna utveckla mig själv och min stil, utan att vara rädd för alla fel som finns. Men det är väl kanske så, att man blir räddare för åren när man egentligen borde bli säkrare. Men det där inlägget jag skrev innan, om allt det där, sparade jag bara i utkast och mer än det kommer det inte bli, för jag är även rädd att det jag skriver ska vara fel och fult. Det låter så dumt att skriva det, men det är precis så det är.


Egentligen är det här ett sånt inlägg där en blurrig bild passar bäst att avsluta med, men istället så får det bli en bild jag till viss del tycker är fel, men som jag ändå tycker om oerhört mycket. För att jag är i min bästis rum lycklig, glad och full. Det är sånt jag önskar att jag kunde se i fler bilder istället för alla fel, men det är helt enkelt något jag måste lära mig.

2 svar to “Jag vill inte vara rädd / Varför måste jag vara rädd?”

  1. Cheapo augusti 18, 2010 den 12:51 #

    känner igen mig i det där alltså :( Inte okej…

  2. belle augusti 18, 2010 den 15:31 #

    du är fantastisk

Kommentera

