Lite packlista och sådär.

2 Aug

Det här med att göra saker jag ska är jag ju inte bra på. Har jag packat? Nej. Men har i alla fall börjat lägga saker på sängen som jag vill eller ska ha med mig. Men det är för svårt! Seriöst, hur ska jag veta vad jag vill ha på mig dom kommande ungefär 10 dagarna? Det är omöjligt. Särskilt eftersom jag måste packa smart också. Förra gången när jag åkte ner till Skåne så var jag där i kanske fyra dagar, med en fullproppad väska och då hade jag inte ens schampo och såna saker vilket kommer att behövas den här gången. Plus fler tjocktröjor, och sånt tar plats. Men på något sätt lyckas jag väl, gäller bara att jag kommer igång. Tänkte försöka skriva ihop en snabb packlista nu i alla fall, innan jag fortsätter göra min taktik att gå igenom så mycket kläder som möjligt och sen lägga det jag eventuellt vill ha med mig på sängen i olika högar så att jag har saker att välja mellan.

Snabbpacklista:
varma saker, typ tjocktröja, halsduk och så i fall att.
fina klänningar, kjolar och tröjor.
saker att fixa sig med, dvs kammar, borste, hårspray och för mycket smink.
paraply såklart.
mediciner som är nödvändiga och tandborste.
en extra liten väska att ha när mycket inte behövs.
kameror, sladdar och batterier+laddare.
rosetter, halsband med stjärnor och annat fint.
sovkläder och Mazarin om han får plats.
dator, mobilt internet, laddare och minnessticka fyllt med saker att kolla på.
saker till resan, dvs bok, brev som ska svaras på och möjligtvis skolsaker som måste göras.
strumpbyxor, strumpor och leggings.
schampo, balsam och sånt där tjaffs (om jag inte köper det framme för att minska packningen)
skor såklart! Vilka är bara frågan.

Och sen massor av mer säkert, men jag får komma på det under packandets gång, det svåraste är väl inte vad, utan vilken och hur många av dom. Men slänger fram allt fint som jag kanske vill ha, sen ska jag klura lite på outfits och om det finns möjlighet att kombinera ihop några av sakerna till annorlunda outfits, vilket är rätt rimligt. Men nu ska jag inte skriva mer för då glömmer jag bara bort att packa. Vilket jag ändå lyckas göra gång på gång.

Ett svar to “Lite packlista och sådär.”

  1. niklas augusti 3, 2010 den 04:22 #

    VÄSKOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

