Tågresa

28 Jul

Nu så har jag åkt tåg i en timme och läst bloggar jag inte hunnit läsa under tiden jag varit hos mormor och morfar. I min väska så har jag fyra par skor, tre par fler än när jag åkte upp, och lite andra fina nya saker. Ute är det somrigt och soligt men något säger mig att det blir sämre ju längre ner man kommer i landet. Rätt synd, i Bollnäs var det i alla fall en underbar sommardag. Jag och mamma satt ute på gården och löste korsord och tittade på fjärilarna i solen. Önskade att det varit fler såna dagar när jag varit borta, istället för det nästan höstruskiga vädret som var från och till.

Nu är det lite mer än en timme kvar på resan och jag ska i alla fall fortsätta läsa bloggar och tänka lite på hur min resa till Skåne kommer att se ut. Har lite fina idéer och det känns jättebra. Känner mig så himla glad för att få komma bort och få träffa underbara människor och ha det roligt. Fick pengar av mormor också vilket kommer att underlätta vissa saker. Känns bra. ♥

Kommentera

