Inget speciellt som vanligt.

2 Jul

Dagen hittills har varit riktigt bra. När jag väl orkade mig upp så hittade jag ett brev innanför dörren som jag genast läste. Hade hoppats på brev efter att jag vaknat tidigare av att posten slog mot hallgolvet. Jag älskar det ljudet, för att det finns en chans att något kommer vara till mig. Sen när något faktiskt är till mig så blir det ju ännu finare. Så jag läste igenom brevet men valde att vänta med att svara på det, det kommer ju inte fram förrän måndag ändå.

Istället så bestämde jag mig för att städa, övervägde lite att åka in till stan men det kändes bättre att göra något åt kaoset i mitt rum först. Har kommit en bra bit redan, men har såklart mycket kvar att göra. Det jag vill få gjort så snabbt som möjligt är att dammsuga, sen får jag se lite vad jag ska göra. Förhoppningsvis gå igenom lite saker, ordna lite lådor att förvara saker och kanske hitta lite saker som jag sen ska göra mig av med. Men nu håller jag på att laga mat, eftersom det är svårt att vara effektiv när man inte ätit något på hela dagen. Sen så ska jag fortsätta med städandet. Vad jag ska göra ikväll vet jag inte riktigt, men det blir nog något lungt i alla fall så jag är pigg imorgon när jag ska till Tanto och fira Nora.

Är i alla fall

Kommentera

