Bassmink

17 Jun

Eftersom jag tror jag glömt min foundation (hittar den inte i alla fall) i bollnäs så tog jag mig till åhlens för att hitta en ny. Tänkte hitta en av ett annat märke istället för att lägga pengar på en jag har. Så provade dom flesta foundations som fanns i ljusa färger men hittade ingen som funkade. Förutom en från nivea men den luktade tvål så den vill jag inte ha i mitt ansike. Så det resulterade i att jag köpte en likadan som jag har. En Maybelline Affinitone light sandbeige, det var en den jag fick när jag fyllde år och den är verkligen jättebra. Kollade lite på puder också efter som jag inte har något. Hittade ett mineralpuder från Isadora (light opal) som verkade jättebra så blev det också. Sen tänkte jag köpa svart nagellack men kom på att det var lite onödigt eftersom jag har ett någonstans, men kom på att jag däremot behövde nytt ögonfranslim från Ardell så det fick det bli. Det kostade 35 kronor, mycket billigare än jag trodde. Sammanlagt gick allting på 300 kronor. Kanske inte precis det jag borde spenderat pengar på, men ändå så var allting nödvändigt. Var sjukt länge sen jag hade ett puder nu.

5 svar to “Bassmink”

  1. Jeny juni 17, 2010 den 21:49 #

    En fråga bara, har du jätteljus hy? Tänkte i sådana fall testa den foundation du just köpte. Jag har nämligen jätteljus hy och har JÄTTEsvårt för att hitta en foundation som passar mig. Det är bara Make Up Stores foundation som har fungerat för mig, och den är så jäkla dyr.

    • Hanna juni 18, 2010 den 00:18 #

      Alltså ja, jag har väldigt ljus hy. Ofta använder jag faktiskt ett tunt lager vit foundation och sen ljust puder vilket funkar bra på mig, men den vita foundationen är så tjock. Först reagerade jag på att den jag har kändes gul men allt är ju gult jämfört med vitt.

      Så jag tycker du bordekolla på den i alla fall, den kostar typ 120 så är ju inte hemskt dyr heller.

      • Jeny juni 18, 2010 den 18:31 #

        Åh vad bra. Jag körde på det vita puderet (stavning?) från shock tidigare men jag blev för blek då. Och 120 kr för en foundation är ju inte farligt. Tack för tipset. :*

      • Hanna juni 18, 2010 den 21:36 #

        hoppas den funkar bra <3

  2. michaela juni 18, 2010 den 00:46 #

    tack så mkt, och detsamma!

Kommentera

