Akvarell 1.0

8 Jun

Idag var jag på middag hos min farmor och farfar, även pappa kom dit. Fick lite sena födelsedagspresenter, av pappa fick jag precis det jag önskade nämligen akvarellfärg och papper. Ska tacka mamma för den idén eftersom jag först inte hade någon aning om vad jag ville ha. Av farmor och farfar så fick jag pengar som ska sparas till något vettigt, vad det blir får vi se.

Nu är jag i alla fall i full gång med att pröva mina nya färger, är helt kär. Har aldrig riktigt kommit igång med målandet så jag ska verkligen börja lägga ner tid på det så att jag kan utveklas. Senast jag målade i akvarell var väl i vintras på bilden och innan dess var det nog två år sen när jag gick på St Eriks. Så har inte alls någon större erfarenhet trots allt, så känns riktigt kul att komma igång.

Målade allting på fri hand, kändes som om jag skulle förstöra bilden varje gång jag gjorde något, men är ändå rätt nöjd med resultatet. Skulle däremot vilja måla en bakgrund, eller i alla fall någonting mer eftersom det är så oerhört tomt, men vet verkligen inte vad. Av någon anledning tänker jag på äpplen, vet inte alls varför. Hm. Får se hur jag gör. Sen är det så praktiskt och ambitiöst att jag sitter vid datorn med blocket i knät och målar. Men har ingen vettigare plats för det just nu.

Egentligen skulle jag vilja fortsätta måla hela natten men nu är det nog dags att sova faktiskt. Funderar på om jag ska göra en egen kategori åt akvarell istället för att lägga det under kreativitet bara, så går det att se en utveckling där. Ska fundera lite på det.

2 svar to “Akvarell 1.0”

  1. Em juni 8, 2010 den 02:37 #

    som jag sa du är sååå duktig!<3

  2. Cheapo juni 8, 2010 den 19:29 #

    Så fint du målar!

Kommentera

