Gröna lund och top shop

3 Jun

Det blev inte direkt en städdag, eftersom Emilie smsade mig kort efter att jag hunnit komma igång med städandet. Vi träffades i stan och promenerade till Gamla stan fär vi bestämde oss för att åka till Gröna Lund. Vi åkte bara berg och dal-banor, först jetline, sen insane och så avslutade vi med vilda musen. Det var första gången jag åkte insane, tror jag skrek mest hela tiden eftersom vi snurrade så sjukt mycket. Sen fick jag oerhört mycket huvudvärk efteråt också, men annars var det fint.

Efter några timmar med Emilie så mötte jag Sissel när klockan blivit kvart över sju och vi begav oss till Gallerian och Top Shop för att gå på någon Sofis mode-grej där det bjöds på rosévin i oerhört tjejig förpackning och vitamin water, vilket var min favorit. Sissel stod mest i kö för att få sitt hår fixat och jag gick runt och kollade lite eftersom dom hade ett erbjudande för kvällen så det var 20% rabatt. Hittade två par strumpbyxor, tyvärr inte såna jag velat hitta. Men båda hade hjärtan på sig i alla fall, hoppas dom är fina på!

Nu är jag helt utmattad och funderar på om jag ska fortsätta städa lite eftersom jag lyckades få i ordning en bra utgångspunkt för städande. Hm. Kanske är lika bra att göra lite så att inte allt hamnar där det redan var. Imorgon så har vi städdag i skolan, ska tömma skåpet (där jag bland annat har en vinterjacka sen praktiken) sen så får vi se vad som händer. Skönt med helg i alla fall, ska försöka vara ute så mycket som möjligt.

Dagens outfit: linne från småbutik i bollnäs, tror dock det är Vero Moda. Kjol från Monki. Strumpbyxor från lindex.

4 svar to “Gröna lund och top shop”

  1. sissel juni 3, 2010 den 23:14 #

    jävla skitfrisyr. det GÅR INTE att tuppera mitt hår även om man är frisör med fintandade kammar. nu är det bevisat!

    • Hanna juni 4, 2010 den 00:13 #

      haha jaa, ditt hår suger! :*

      • sissel juni 4, 2010 den 11:32 #

        Det är därför det ska få växa långt. platt, men långt.

  2. belle juni 4, 2010 den 10:25 #

    åh vad söt du är

Kommentera

