En natt fylld av fina konversationer och underbara människor.

29 Maj

Utifrån det förra inlägget så kan man ju tro att jag hade en hemsk och dålig kväll. Men det hade jag inte. Utan det var en väldigt fin och underbar kväll. Det var bara det att när jag skrev det förra inlägget så var jag bara lite besviken. Kanske på mig själv eller bara på livet. Egentligen hade jag ingen anledning att vara besviken alls. För det var en väldigt givande och fin kväll.

Det var väligt roligt att gå ut med Johan, vi hade fina samtal, dansade och hade det allmänt fint. Så är riktigt glad att han frågade mig om jag skulle med ut. Det var fint att få träffa många andra som jag inte träffat på några veckor nu. Det är något speciellt med dom som får mig att trivas med mig själv och min tillvaro. Även om det är så mycket som skiljer oss så känns det som att jag kan vara mig själv med dom.

Jag såg inte riktigt någon av spelningarna som var, men inget av banden spelade så länge heller. Önskar att Vision Talk hade fått spela någon klubbkväll då det var två längre spelningar istället för två korta. Men istället för att stå och klämma in sig bland massor av människor utan att se någonting av spelningarna så satt jag ner och pratade. Det blev många fina konversationer under kvällens gång och jag vet att jag borde bli bättre att ta åt mig vad folk säger.

Tiden gick och till slut fanns det inte mer tid att prata och lokalen tändes upp. När vi stod där ute så blev det tal om efterfest och helt plötsligt hamnade vi i en taxi påväg mot gullmarsplan. Konversationerna fortsatte och så mycket fint och ibland jobbigt blev sagt. Det var riktigt skönt faktiskt. På efterfesten så handlade mycket om musik och livet. Satt på en balkong med helt underbar utsikt och rökte och pratade, drack drinkar med fina stjärndrinkpinnar och allting var fint. Att få se soluppgången och höra fåglarna kvittra.

Så det var ingen dålig kväll, det lovar jag. Men ibland är det bara svårt att uppskatta det fina i livet.

Ett svar to “En natt fylld av fina konversationer och underbara människor.”

  1. belle maj 29, 2010 den 21:56 #

    <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3!

Kommentera

