En sån där fin känsla av kreativitet.

26 Maj

Nu är klockan 03:01. Varför jag inte sover vet jag inte riktigt. Skyller på att jag har magont. För det har jag. Då är det lättare att sitta uppe och läsa bloggar istället för att lägga sig och känna ontet. Och det känns faktiskt fint att sitta uppe. För det har gett mig lust. Inspiration. Jag VILL göra saker. Det pirrar i mig av den fina känslan. Nu syftar jag ju inte på saker som att träffa människor, fika eller dansa hela nätterna, för det vill jag nästan alltid. Utan jag vill göra saker. Skapa.

Skissa på fina bilder. Måla i tush. Rita små serier. Teckna långa serier. Måla i akvarell. Skriva små fina dikter att gömma i en av mina randiga böcker. Skissa kläder som jag vill använda. Sy kläder som jag vill använda. Göra små rosetter att ha i håret. Måla fina lådor att sortera saker i. Skapa tavlor att ha på väggen. Göra kollage som får det att värma i kroppen av fina minnen. Göra stora rosetter att ha lite varstans.

Jag älskar den här känslan och jag tror att det är den som gör att jag fortfarande är vaken.

2 svar to “En sån där fin känsla av kreativitet.”

  1. belle maj 26, 2010 den 08:14 #

    oj, blev himla glad av det här inlägget för jag vet precis hur det känns & jag älskar den känslan! jag brukar sitta uppe sådana nätter & skriva tills jag får ont i handen. det är så himla fint. <3

    • Hanna maj 26, 2010 den 09:23 #

      åh så fint, jag ritade tills klockan var mer än fem. det kanske var lite dumt, men nu blev det så. och det kändes fint och bra och jag blev glad av det.

      är hemma idag igen med hemsk huvudvärk, men jag pluggar nu så många timmar som det behövs, sen ska jag ta lite ritispaus! <3

Kommentera

