Arvikafestivalen släpper bonusband

21 Maj

Att synthveckan skulle avslutas med ett bonusband kändes inte så himla konstigt. Eftersom jag hade mina aningar så kollade jag in på festivalens hemsida för att kolla och visst var det ett band bokat, plus en videohälsning från Leather Strip och en spellista från Zero Music Magazine.

Men först pratar vi om bonusbandet som blev det svenska synthpopbandet Page. Att dom skulle bli bokade kanske inte heller är så oväntat eftersom dom tio år efter sitt avslut ännu en gång släpper en skiva (som har releasefest om en vecka på Sugarbar). Jag tror att det här är en bokning som uppskattas av många, men tyvärr har jag lite svårt att falla för synthpop på svenska. Jag förstår vad folk tycker är bra, fast det tilltalar inte mig så mycket. Men jag kommer självklart ge dom en chans och gå på konserten för jag tycker trots allt inte att dom är dåliga. Bara inte min grej.

För att lyssna på Page: http://www.synthpop.se/page/media.html

Videohälsningen:

Självklart så verkar spellistan helt underbar och det ska bli väldigt roligt att lyssna igenom den.
>Här hittar ni den!<

För att läsa mer: http://www.arvikafestivalen.se/node/468

Kommentera

