Vince Festivalen

13 Maj

Nu är det dags att berätta om det jag skrev om för hur länge sen som helst, nämligen den nystartade Vince Festivalen i Karlskrona. Bakom den står en av dom absolut snyggaste och mest inspirerande kvinnorna Adora Batbrat. Jag har bevakat hennes helgonsida ungefär så länge jag kan minnas, för det finns nog ingen så underbar som hon är. Men nu ska det här inte bli ett inlägg där jag hyllar henne, utan berättar om hennes festival.

Det är en endagsfestival den 5:e juni i Karlskrona. Den har ett tema på synth och electronica, vilket verkligen är något som behövs här i Sverige. Banden som kommer spela är Covenant, Mergel Kratzer, Colony 5, Voister Litz och Asperger Synthdrome. Ett annat plus är att festivalen bara kostar 225 kronor och biljetter går att beställa via Nortic.

Tyvärr så kommer jag nog inte kunna åka eftersom jag dels måste spara pengar, inte ha sällskap och att det händer saker i Stockholm som vore idiotiskt att missa. Det skriver jag nog om senare ikväll. Men jag tror att om man har möjlighet så är Vince Festivalen något man inte heller borde missa.

Mer information finns på deras facebooksida http://www.facebook.com/event.php?eid=292750096247

Kommentera

