Alice in Videoland

21 Apr

Idag så bokades Alice in Videoland till Arvikafestivalen. Dom har ju ännu en gång en sån vecka då det är ett band om dagen. Hittills hade det väl inte varit något roligt, men kan vara för att jag inte har någon koll på dom banden som bokats heller. Vem vet, dom kanske är jättebra. Men Alice in Videoland känner jag till. Dom måste ha blivit bokade väldigt många år nu av Arvika men jag har ändå aldrig sett dom där. Närmaste var förra året när vi gick förbi spelningen och kanske stannade en halv låt.

Många säger att Alice in Videoland är ett oerhört bra liveband, ett av dom bästa i Sverige. Och innan i år så har jag inte kunnat säga något om det, eftersom dom alltid varit ett band som man missar. Men nu när jag sett dom på Das Boot så kan jag ju utan problem säga att dom inte alls är ett bra liveband. Inte enligt mig i alla fall. Det är mest en avklädd Toril som hoppar runt på scenen och sjunger lite. Så tycker det är synd att arvika låter dom spela istället för ett band som inte spelar varje år. Fast i år skyllde dom på att dom inte kunde låta bli på grund av att dom släpper nytt i år.

Man kan redan nu höra den nya singeln på arvikas hemsida (klicka här) och sen är det bara att klicka på ”låten hittar du här” så får du höra den. Låten känns väldigt typisk Alice in videoland, och den är bra. Vilket jag alltid tycker avi är om man lyssnar på dom på skiva. Texten känns väl som om den handlar lite väl mycket om droger, men det är väl inget nytt direkt. Den är i alla fall bra och värd att lyssna på. Tycker det är synd att man inte får samma energi när man ser dom live som man får av att lyssna på dom.

3 svar to “Alice in Videoland”

  1. doingtheunstuck april 21, 2010 den 18:09 #

    Men vad tråkigt. jag tycker dom kan komma med något bra nu! det är på tiden!

    • Hanna april 21, 2010 den 18:18 #

      ja, verkligen. så himla synd. hoppas det kommer, är fortfarande fyra bokningar kvar den här veckan så lite tur kanske man har ändå.

  2. Marcus april 21, 2010 den 20:33 #

    AiV har i alla fall varit bra live, inte minst då de turnérade med andra skivan. Men visst, det är väl 5-7 år sedan jag riktigt uppskattade dem som liveakt, sedan dess är det mest på skiva jag föredragit dem. ^^

Kommentera

